2010 HIGH END SHOW MUNICH
- Other HES reports:
10 May 2010
Ispričavamo se na telefonskoj kvaliteti naših video uradaka. To je zato što i jesu snimani običnim telefonom, makar se zvao i iPhone. Naime, na sajam nismo došli ni sa kakvim video predumišljajem već se jednostavno dogodilo da je ove godine u jednom trenutku jedan fotoaparat bio premalo za nas dvoje. I tada se počelo pucati iz svih dostupnih oružja... :) Osim zabavne, (ne)skromno mnimo da snimljeni klipići ipak imaju i neku informativnu vrijednost pa ih stoga odlučismo podijeliti s ostatkom svijeta.
Postavke iPhonea bile su identične za sve snimljene sisteme tako da su razlike u kvaliteti snimaka posljedica razlika u glasnoći i kvaliteti snimanih sistema, reproduciranog materijala, sobne akustike, udaljenosti snimateljice od zvučnika, okolne buke i ostalih realnih uvjeta snimanja. Također, audio-video zapisi s iPhonea nisu naknadno dorađivani ili poljepšavani (osim dodavanja najavnih i odjavnih špica) tako da su snimke točno onakve kakvima su snimljene na licu mjesta, poneke na granici slušljivosti, a poneke možda čak i neloše. S obzirom na ograničenja kvalitete snimanja iPhonea, valja imati na umu da su najbolje snimke u načelu dobivane snimanjem onih sistema koji su u danom trenutku reproducirali glazbu koja ima uži frekvencijski opseg (tj. dominantno srednjetonsko područje...makar nekima ni to nije pomoglo).
Radi lakšeg snalaženja, evo odmah i popisa 14 video isječaka objavljenih u ovoj reportaži: 1. L9 horne Western Electrica sa Silbatonovim A845 SET pojačalom (2 video zapisa); 2. Anima horne Tune Audija s Praxis 6C33 SET pojačalom Cosmos Audio Labsa; 3. Cubus zvučnici Lansche Audija s B-1d pojačalom Digital do Maina; 4. Tannoyevi Kingdom Royal zvučnici s kompletnom Esoteric elektronikom; 5. izložbeni prostor JBL-a; 6. TAD-ovi Reference One zvučnici s TAD-ovim pojačalom i Altaire pretpojačalom Constellation Audija; 7. Puristov hibridni elektrostatsko-dinamički prototip s Kronzillama KR Audija; 8. Cessaro Beta 1 horne s Ypsilonovom elektronikom i gramofonom TW-Acoustica; 9. Audio Consequenceova invertirana koaksijalna zvučnička jedinica; 10. MBL-ov omnidirekcijski zvučnik; 11. Avantgardovi Duo zvučnici s LaSource CD transportom Audioaera i CAT pojačalom; 12. Focalova Stella Utopia s DCS-ovim CD transportom i Thorensovim gramofonom; 13. Hansenovi Emperor zvučnici s kompletnom Soulutionovom elektronikom.
Nadalje, o cijenama uređaja neće biti ni jedne jedine riječi jer u ovo recesijsko vrijeme važeći cjenici prikazanih proizvoda zasigurno ne bi bili dobro prihvaćeni od publike. Imamo osjećaj da su do sličnog zaključka došli i sami trgovci/izlagači jer smo ove godine primijetili da su cijene bile isticane daleko rjeđe, zbog čega je i prodajni karakter sajma bio manje izražen nego ranije, možebitno u strahu od mogućeg kontra-efekta visokih cijena, a možebitno i iz čiste pristojnosti i gospodskog odgoja, koji se usteže od parvene razmetljivosti u teška vremena. Potencijalnim kupcima zato savjetujemo da slijede linkove u tekstu, koji će ih odvesti na službene internetske stranice proizvođača, gdje mogu saznati sve što ih o predmetu njihovih (mračnih) želja zanima. Mi smo se i više nego obično usredotočili na tehnološka rješenja i/ili dizajn te zvuk izloženih sistema, nastojeći odabrati ono (nama) najupečatljivije iz ovogodišnje ponude i izbjegavati pritom, koliko god je to moguće, ponavljanje stvari o kojima je ovdje već bilo riječi prethodnih godina.
Ove godine, presretni vas izvještavamo da smo doprli do samog srca zemlje audiofilskih sjenki i u najdubljoj dubini grotla Klete gore konačno pronašli Sveti gral hajenda – Western Electric L9. Taj veličanstven spomenik audio povijesti bio je apsolutna kruna ne samo ovoga sajma, već i svih prošlih na kojima smo bili i onih na koje ćemo tek otići. Još i fascinantniji od njegove iznimne povijesne vrijednosti bio je zvuk L9, zbog kojega je uistinu vrlo teško racionalno pojmiti kako i zašto suvremena audio industrija ni nakon 60 godina tehnološkog napretka ne uspijeva kvalitativno nadmašiti zvuk ovog "običnog", prastarog, kinematografskog razglasa. I to usprkos činjenici da je ove godine sajamska konkurencija bila najjača do sada. Nemreš bilivit.
Authentic 1948 Western Electric L9 loudspeakers,
collectors' item, one of the last 3 existing pairs.
The red speakers on display are Aporia Fullrange Horns from Silbatone Acoustics (South Korea).
Thank you Mr. Oh for the ultimate lesson in vintage sound!
L9 "ormari" su u cijelosti autentičan proizvod iz 1948. godine i iznenađujuće su dobro uščuvani. Ormar sadrži dva bas-srednjetonska WE 745B zvučnika od 12 cola u frontalnoj horni te srednje-visokotonskog zvučnika WE 713B opterećenog aluminijskom hornom s četiri ćelije. Preklopna frekvencija je oko 800Hz. Njihov nam je vlasnik objasnio da u originalu L9 ima čak 4 kata multi-cell (višećelijskih) trublji, ali da gabariti sajamske sobe nisu bili dovoljni za njihovu instalaciju pa su bili prisiljeni nastupiti s okljaštrenom verzijom. Postoje samo 3 takva para zvučnika na cijelome svijetu i sva 3 u privatnim zbirkama imućnih kolekcionara. Službeno – zvučnici su neprocjenjive vrijednosti; neslužbeno – za početak kupoprodajnih pregovora, trebalo bi vam barem milijun američkih dolara. Pretpostavlja se da dvorac ili nekakvu takvu gajbu za njih već imate. Za one pinkicu plićeg džepa, Mr. Oh kaže da ima originalne modele WE M2 i M3, koji su nešto manji, nešto jeftiniji, stanu u vilu sasvim prosječnog milijunaša, a kvalitetom zvuka nimalo ne zaostaju za velikim bratom. Eto, da ne bi bilo nismo znali... :) (A sada zbilja više neće biti ni riječi o cijenama.)
WE L9 crossover
Naravno, ovako legendarne izloške mogao je prezentirati samo jednako toliko legendaran izlagač (dijelom i zato što Mr. Oh baš i nije tako osobit poliglot kao što je osobit i srdačan gospodin). Dakle, glavom i bradom, ni više ni manje, glazbom i divanom nas je zabavljao Joe Roberts, nekadašnji glavni urednik kultnog audiofilskog časopisa iz '90-ih godina prošlog stoljeća, Sound Practices, crno-bijelog odgovora fanatika na komercijalni kičeraj suvremenih hi-fi tiskovina. Tko nije čuo za Sound Practices, neka se pod hitno educira ili neka nam više ne dolazi ovamo. :)
Zvuk L9 upečatljivo je voluminozan, harmonički raskošan i prirodan, vrlo glasan i čist bez ikakvog naprezanja sustava ili zamora slušatelja, savršeno povezan po cijelom spektru, dinamičan... Možda si umišljamo jer smo bili na licu mjesta i još uvijek se ne možemo othrvati dojmu, ali nama čak i video isječak klavirskog glazbenog broja s L9 (ispod), unatoč svim ograničenjima, zvuči daleko bolje od sve ostale snimljene konkurencije. Ljudima naviklim na isfriziran, ušminkan zvuk i napumpan bas nekih od najrazvikanijih zvučničkih high-end imena (primjerice, ovogodišnja Focalova Stella prva pada na pamet), arhaični L9 mogao bi zvučati u najmanju ruku neobično, a vrlo vjerojatno i manjkavo u basu. No nama, načelnim protivnicima specijalnih defekata, L9 je najkompletniji zvučnik kojeg smo ikada do sada čuli i najbliže magiji živog koncertiranja koju smo ikada doživjeli. Drago nam je da su i mnogi drugi izvjestitelji prepoznali njegove starinske vrednote i da se u međuvremenu praktički stvorio međunarodni konsenzus o izvrsnosti L9 na ovogodišnjem minhenskom sajmu, ako ništa drugo, a ono zbog održavanja mentalne higijene svjetskih audiofila.
Set-up: ‘Wide Range’ Western Electric L9 horns,
Silbatone A845 SET amplifier, Artemis Labs (w/Schröder tone-arm) vinyl front end
The L9 in action, Silbatone Acoustics Showroom
(both clips recorded with iPhone)
Slušajući ove zvučnike, nametnula su nam se neka pitanja i zaključci koji dovode u sumnju i preispituju mnoge suvremene postulate dizajna i izrade high-end zvučnika. Pa pogledajte ih samo: ormari od jeftinog drveta koje vjerojatno rezonira sve u šesnaest, stare i predugačke žice između zvučničkih jedinica i skretnice, skretnica u kutiji od željeza (magnetskog materijala!), dvopojasna izvedba za koju će mnogi reći da nema što tražiti u samom vrhu, itd. itd. No, ako ovakav "šarlatanski" zvučnik svira tako dobro, očito je da je kvaka u nečemu drugome. Mi smo mišljenja da je ključ u samim zvučničkim jedinicama, napravljenima u doba kada se svaki element audio lanca izrađivao tako da bude što linearniji jer na raspolaganju nije bilo danas popularnih metoda "sila-puta-krak" inženjeringa, poput negativne povratne veze i beskonačne "konjske" snage modernih tranzistorskih pojačala.
Naravno, ovdje valja pohvaliti i junačku potporu ostatka sustava, osobito Silbatonovog SET pojačala s 845-icama i pretpojačala s "perverzijama" poput transformatora motanih srebrnom žicom i pasivnog LCR korekcijskog pojačala za gramofonsku zvučnicu.
Silbatone C105 preamplifier with PQ105 RIAA,
featuring fully-balanced all tube circuitry
with a silver input transformer/tapped volume control,
Bendix 6900 dual triode voltage amplifier
and a pure silver litz output transformer
A što su Silbatonovci zapravo željeli postići s ovim cirkusom, pita se sada oporba. Jasno je da im zacijelo nije bilo ni lako ni jeftino tegliti svu tu drvenu skalameriju preko pola svijeta, ali zašto kada zvučnici ionako zapravo nisu na prodaju, a i nisu ih oni sami napravili?! Nama pak nije najjasnije zašto bi itko uopće imao potrebu preispitivati motive izlagača koji je učinio sve u svojoj moći da na sebe privuče pozornost u najboljem i najpozitivnijem mogućem smislu. No, ako neki baš neizostavno moraju znati čemu sve to, ekipa okupljena oko Silbatona odlučila se za ovu neuobičajenu metodu predstavljanja svog proizvodnog programa kako bi nam što zornije i učinkovitije pokazala što je kod njih referentni zvučnički sustav koji koriste za evaluaciju svoje elektronike i koliko su uistinu visoko sebi postavili ljestvicu.
Na žalost ili na sreću, bio je to jedan od prvih sistema koje smo poslušali na ovogodišnjem sajmu pa smo nadalje sve ostale sisteme promatrali kroz prizmu ovoga iskustva. Pa kada bismo došli u neku sobu gdje bi neki nadobudni izlagač zdušno glorificirao važnost zvučničkih žica, specijalne nasmrt mrtve izvedbe kutije s koincidentnim zvučničkim jedinicama i svih 64 premaza C2255 laka, ručno šmirglanih šimrglom gradacije 67900 te svih onih šiljaka pobodenih u pod, nismo mogli susprezati ironiju i sarkazam svojih međusobnih komentara. Ma odite si tetu šmirglat i lakirat!
Ovako indoktrinirani Silbatonovim sistemom na samom početku svojega dvodnevnog posjeta, čak smo i manje no obično bili raspoloženi za male sisteme. Na kraju krajeva, u načelu niti ne dolazimo na sajam da bismo pronašli najbolji sustav do, primjerice, 5-10k€, već da bismo vidjeli i poslušali apsolutno najbolje (bez obzira na cijenu) što se danas u svijetu nudi. U Minhenu se to bez daljnjega može, a za uobičajen alibi neadekvatne sobne akustike, čini se, tamo je rijetko tko od izlagača čuo. I uz rezonancije prostora i flutter jeku i mrmor posjetitelja i što sve ne, dobar sustav je ostao dobar sustav. Ove godine smo se definitivno u to uvjerili i kao krunski dokaz prilažemo sistem grčkog Tune Audija.
Anima 3-way horn loudspeakers from Tune Audio (Greece)
Setup: Anima horns, Cosmos Audio Labs 6C33 SET amplifier,
professional EMT 950 turntable
Za one koji nisu nikada bili na minhenskom sajmu, ukratko valja reći da je prizemlje namijenjeno gotovo isključivo vizualnoj prezentaciji raznoraznih uređaja, s izuzetkom nekoliko tragikomičnih montažnih kabina u kojima se, eto, nešto može i poslušati, ako se baš mora. U te kabine još smo prošle godine odlučili da nećemo više zalaziti, što zbog klaustrofobije, što zbog zagušljivosti, a što zbog katastrofalne akustike tih krletki. Zamalo je tako i bilo, sve dok slučajno nismo prošli pored plakata jednih izgledom toliko egzotičnih trublji da smo ih iz čiste znatiželje poželjeli vidjeti i uživo.
Ušavši u izbicu, priznajemo da nam je trebalo minutu-dvije da se odšokiramo od sulude apsurdnosti cijele situacije - nekome je evo opet palo napamet ugurati neboder u kutiju šibica. No, dobro. Sjeli smo (jer ionako nismo imali drugoga izbora) i našli se uši u uši s tim ljubičastim divovima. Sada kada o tome razmišljamo, svjesni smo da su rezonancije golih stjenki prostora bile nečovječne i da je konstantno udaranje ulaznih vrata moralo biti iritantno do bola. No, upravo da su i bombe oko nas padale, uvjereni smo da bismo tada i to nekim čudom nesvjesno potisnuli i tako začarani jednostavno ostali mirno sjediti i uživati. Zvuk je uistinu bio očaravajuće pre-li-jep, iznimno koherentne, široke i trodimenzionalne zvučne slike, unatoč evidentnim fizičkim ograničenjima, te nevjerojatne lakoće iznošenja bilo kojeg glazbenog materijala (i klasike!) snažno, čisto, definirano, dinamično, timbralno točno... i sve to pored još svježih dojmova iz slušaonice Western Electrica.
Tune Audio Anima loudspeakers in
action
Da je sustav bio izložen na katu, gdje i ostale velike zvijeri, uvjereni smo da bi bio jedno od većih iznenađenja sajma. Ovako, skriven u zapećku zbivanja i van uobičajene rute svjetskih bljeskalica i škrabala, vrlo vjerojatno će ostati uglavnom nezamijećen. Žao nam je kao da je naš. Bilo kako bilo, nakon L9, Tune Audio predstavio je nama drugi po redu najdojmljiviji ovogodišnji sustav i dokazao da protiv stvarno vrhunskog zvuka ne postoji ništa efikasno.
Praxis 6C33 SET amplifier from Cosmos Audio Labs, Greece
(Manufacturer specifications: zero feedback design, power 15W @ 8 Ohm;
frequency response -3dB from 6Hz-150kHz; tubes 2xD3a, 3x6C33C-B)
Što se same tehnologije tiče, slučajno ili ne, i ovdje je riječ o prokušanom receptu stare škole zvuka – visoko osjetljivi zvučnici (110dB, 8Ω, rezano na 250Hz & 1500Hz) u kombinaciji sa SET pojačalom od 15W baziranom na 6C33-cama (minimalna preporučena snaga za Anime je svega 3W). Jedini kuriozitet u ovoj priči jest proslavljen i prilično rijedak profesionalni gramofon EMT950, službeni gramofon BBC-jevih studija ('70-ih i '80-ih godina prošlog stoljeća), kojega smo prvi puta u životu sada imali čast i čuti na djelu. Koga zanima zbogporadi čega bi to bila neka osobita čast, ovdje može pročitati nešto više o impresivnoj povijesti i razvoju toga ponosa svjetske gramofonske industrije.
Vintage EMT 950 turntable
Još jedno ugodno iznenađenje ovogodišnjeg sajma je činjenica da nije bilo izrazito neugodnih iznenađenja pa je povratak kući po prvi puta prošao bez uobičajene rehabilitacijske terapije indicirane u slučajevima akutne akustične traume, kakvu smo inače znali doživljavati. Avantgarde je tako, nadamo se, konačno naučio lekciju i odustao od kakofonično-pomahnitalog preglasavanja konkurencije. Tannoy je u svoju uobičajenu selekciju bavarskih popijevki ovaj puta infiltrirao i poneki progresivniji glazbeni izričaj. Cessaro je popravio parne kotlove i pomalo se oporavlja od jutlandske bitke. MBL je u nesebičnom činu dobre volje pokazao iznimnu kolegijalnost s ostatkom konkurencije i bavarskim seizmološkim zavodom....
Svi su posvetili povećanu pozornost akustičkoj obradi svojih slušaonica, od čega je najviše profitirala ekipa iz Vicoustica (oni su nam bili vrlo zanimljivi još lani pa smo ih se dotakli u prošlogodišnjoj reportaži) te vrlo stajliš i šik RTFS-a iz Njemačke (Raumakustik Tools Farshid Shahlawandian, svakako pogledati). "In" su bile i razne jednobojne ili maštovito oslikane zavjese povješane duž stjenki slušaonica, poput onih u Silbatonovoj slušaonici prikazanoj nešto iznad, ili Puristovoj, TAD-ovoj, Martenovoj... Uglavnom, atraktivno i, što je još važnije, akustički smisleno dekoriranih soba uistinu nije nedostajalo, kao ni zanimljivih tehnoloških rješenja - od plazma visokotonaca i invertiranih koaksijalaca preko SIT-ova do zadnje riječi audio digitalije. Kao što ste vjerojatno i sami primijetili, našlo se tu i tzv. "lifestyle" uradaka, koji su ovdje prikazani prvenstveno zbog svoje humoristične vrijednosti. :)
Iz svih do sada navedenih razloga (uključujući i pronalazak Svetoga grala), proglašavamo ovogodišnji sajam najzanimljivijim i najuzbudljivijim do sada (iskreno rečeno, dijelom i zbog vansajamskih aktivnosti, koje su ovaj puta sasvim neočekivano uključivale, osim litara dobrog piva, i noćni provod do sitnih sati s gomilom raspoloženih Bavaraca, pravom pravcijatom country raspaljotkom i okrjepom za najhrabrije, "rattlesnake burgers", ali te detalje nosimo u grob... :).
Lansche Audio's (Germany) Cubus 3-way loudspeakers with plasma tweeters that go up to 150,000Hz (!),
paired with horn-loaded midrange driver and 18" bass driver; driven with Digital do Main amplification (Japan)
Digital do Main B-1d power amplifier featuring their own manufactured static induction transistors (SIT) -
"from input to output the audio signal passes only through our SITs, ensuring any distortion products are even harmonic related..."
(Manufacturer specifications: 2 single ended channels or 1 bridged floating channel, output power 2x150W/4 Ohm or
1x300W/4 Ohm bridged; inputs 1 XLR balanced, 1 RCA unbalanced; input impedance 10 kOhm; frequency response to 100 kHz;
THD+N 0.005% @ 1kHz/150W/4 Ohm; AC power consumption 263W)
Cubus and B-1d in action
Upside-down view of the Ayre KX-R preamplifier innards, featuring
"the revolutionary Variable Gain Transimpedance (VGT)
amplification circuit
that eliminates the conventional attenuator-based volume control completely" (from the official Ayre website)
Mark Levinson (US) Nº 320S preamplifier (based on their Nº32 reference preamp)
Tannoy (UK) Kingdom Royal loudspeakers with Esoteric (Japan) electronics
Tannoy Kingdom Royal loudspeaker
(Manufacturer specs:frequency response 24Hz – 54kHz (-6dB); sensitivity 96dB (2.83V @1m); impedance: 8 Ohms.
Features: supertweeter; 30cm Dual Concentric driver with cryogenically treated HF dome and voice coil ;
38cm multifibre bass driver, fine-tuning controls on front of cabinet; high gloss wood veneer and Italian leather)
Esoteric electronics: A-03 power amplifier, P-03 CD transport (feat. VRDS-NEO mechanism),
C-03 preamplifier, D-03 DAC, G-03X master clock generator and E-03 phono stage
Magico Q loudspeaker (USA) with DMA-360 reference amplification from Spectral (USA) and custom-built music server
Nottingham Analogue Anna Log Turntable (UK), handcrafted from a mahogany beam salvaged from a 200 year old mill
"Smart sub" - Paradigm Reference Signature SUB 1 (Canada)
(Manufacturer specifications: 6 eight-inch drivers, patented built-in Ultra-Class-D™ power amplifier, USB port, sealed enclosure;
amplifier - 3,400W dynamic peak; drivers - ceramic/ferrite magnet / motor structure, RCR™ mineral-filled co-polymer polypropylene cone)
Setup: TAD (US) Reference One loudspeakers, TAD M600 monoaural power amplifier,
TAD D600 disc player,
Constellation Audio (US) Altaire line stage
Constellation Audio Altaire preamplifier
(Manufacturer specs: THD+N (RI >10 KΩ) <0.001%, 20 Hz - 20 kHz @ 2V out and <0.1%, 20 Hz - 20 kHz @ 10V out;
freq. response 10 Hz to 200 kHz, ±0.5 dB; input impedance balanced 200 KΩ, unbalanced 100 KΩ.
Features: fully balanced circuitry; line-stage made from 2 mirror-imaged amplifiers,
one amplifying the positive half of the signal
and the other amplifying the negative half;
servo; hand-matched, ultra-low-noise FETs;
machined solid aluminum chassis 8.2mm thick;
3 separate R-core transformers;
48 optically controlled resistors for volume control...)
Fully active Answer loudspeaker from Audio Nec (France)
Atelier du Triode (Italy) 2A3 PP amplifier
("no-feedback" design, Bartolucci power, output & interstage transformers,
6EM7 RCA nos & 2A3 Sovtek tubes, 16W power, step attenuator, Mundorf caps...)
Elite series - the latest and greatest from Quad (UK)
Marten (SE) Bird loudspeakers (fet. ceramic drivers and custom-made 26mm diamond tweeter)
driven with Orpheus 350W mono amplifier (Switzerland)
iPhone-friendly Pathos Inpol Remix amplifier
(Manufacturer specifications: output power 10W per channel into 8 Ohm;
frequency response 10Hz-800KHz +/- 0.5dB;
THD <0.05%; S/N ratio >90dB;
input impedance 100kOhm;
analog inputs - 1 balanced XRL line, 1 unbal. RCA line,
2 USB ports; audio outputs- 1 sub line)
Cessaro Horn Acoustics (Germany) and Ypsilon Electronics (Greece)
Raven Black Night vynil front end from TW-Acoustic (Germany)
Ypsilon PST-100 preamplifier & VPS-100 phono stage
Inverted-cone coaxial driver from Audio Consequence (Germany)
Audolici-50 Jazz amplifier (Portugal) based on 6L6 Russian military tubes
Everything But The Box loudspeaker (EBTB), feat. Terra and Sputnik modules (Bulgaria)
MBL Radialstrahler loudspeaker,
designed as a "pulsating sphere" with omnidirectional radiation pattern
Eclipse 2.3 Orchestra 3-way loudspeaker from Extreme Audio (Italy),
featuring AMT Heil tweeter, Accuton ceramic midrange driver and 260mm woofer with paper/aluminum cone
(sens. 90.5dB, freq. response 20-24,000Hz)
Legendary Studer A-807 on display in Avantgarde Acoustic showroom
Avantgarde Acoustic amplifier design study (Germany)
<Manley Stingray iTube (USA) - integrated tube amplifier with iPod dock and remote control
(Manufacturer specifications: output tubes - 8xEL84, driver tubes - 2x6414M;input tubes - 2x12AT7EH;
max. output power UL mode - 32Wx 2 ch. 1.5% THD @ 1kHz into 5 ohms;
max. output power triode mode - 8W x 2 ch. 1.5% THD @ 1kHz into 5 ohm;
freq. response - 15 Hz - 58 kHz, -1dB)
Planet loudspeaker (Accuton drivers) from Metal Sound Design (South Korea)
Magico M5 loudspeaker (USA) and Soulution 700 mono-amplifier (power 860W @ 4 Ohm; THD<0.00058%; made in Switzerland)
Vinyl cleaner from Audiodesksysteme Gläss (Germany)
Hannl Vynil Care (Germany) Limited Grammophone Record Cleaner (with 18-carat gold plating)
Magnum Dynalab MD-309 Hybrid Integrated Amplifier (USA)
(Manufacturer specs: output power - 225W into 8 Ohms, 450W into 4 Ohms;
freq. response - 2Hz - 100KHz +/-0.1dB; Class A/B, Class A for 1-3W;
THD 0.05% at any power; tubes - 2 x 6922 Cryovalve)
Magnum Dynalab MD-107 Triode FM Tuner
Audio Research (US) 40th Anniversary Edition Reference Preamplifier
(Manufacturer specs: freq. response - +0 -3dB 0.2Hz to 200kHz; THD - less than .0006% at 2V RMS balanced output;
gain - 12dB balanced output; input Impedance - 120 kOhms balanced, 600kOhms SE;
tubes - 8x6H30P dual triodes, plus 2x 6550C and 2x6H30P in a separate power supply)
T+A (Germany) M-10 hybrid monoblock power amplifier
(Manufacturer specs: THD less than 0.009%; freq. response: +0 -3dB 1Hz to 150kHz;
nominal output power @4 Ohm 1000W, @8 Ohm 550W)
New M1 amplifier cutie from BMC Audio (Germany)
Devialet D-Premiere (France) digital amplifier (Manufacturer specs: THD+N 0.001% under "real-use conditions"; output power 2x240W; compatible with all loudspeakers 2-8 Ohm; no warm-up time; 2 pure Class A amplifier plus 8 digital power amplifiers)
Focal Stella Utopia EM (France), DCS Scarlatti SACD/CD playback system and Thorens vynil front end
DCS Scarlatti CD/SACD transport, upsampler and DAC (UK) with Thorens 550 turntable and TEP 3880 tube preamplifier (Switzerland)
Set-up: Ascendo System F loudspeakers (Germany), Convergent Audio Technology (US) JL-3 mono amplifiers and
SL1 Legend preamp and Audio Aero (France) La Source CD/SACD player
Hansen Emperor loudspeakers (Canada) with Soulution electronics
Acapella High Violoncello II loudspeakers (featuring dynamic woofer, mid-range horn and ion tweeter, made in Germany)
driven with Ypsilon Electronics SET-120 hybrid amplifier (output power 120W rms @ 8 ohm, 2-stages;
1st stage uses the SIEMENS C3g triode and is transformer coupled with the output stage featuring s-e MOSFETs)
Klipschorn Floorstanding Speaker (handmade in the US; efficiency 105 dB 1W / 1M ;
fully horn-loaded, full range, three-way system
with a patented folded-horn 15" woofer; ” midrange and 1” tweeter compression drivers)
Göbel High End (Germany) Detaille S loudspeaker
(featuring patented "bending-wave" technology and 9-layer wooden membrane)
Loudspeakers from GamuT (Denmark)
Velodyne Digital Drive 1812 Signature Edition Subwoofer (US)
"...with 6,000W of power ...it holds the record for the most powerful subwoofer on Earth" (Velodyne brochure)
2A3 tubes, Tamura transformers... yeah, we also thought it was a typo at first: Audio Nautes (Italy)
Artsy acoustic absorber from AkuTec (Germany)
Magic Flute 4-way loudspeaker from SW Speakers (Sweden),
feat. turbine-shaped carbon fiber cabinets, SEAS drivers, KIS crossover (89dB; 36Hz-25kHz)
Davone Rithm loudspeakers (Denmark) fet. coaxial drivers (sens. 85dB, freq. response 50-20,000Hz)
Roberto Radio (Italy)
Supra cables (Sweden)
Driving back home
Visitors since 30 Aug. 2010
COPYRIGHT NOTICE
This material is not public domain. It is provided for your personal use only and may not be reproduced, re-distributed, re-transmitted, copied or otherwise used in any form without the express written permission of the author. You may not upload this material to any public server, on-line service, network or bulletin board without the prior written permission of the author.
The use or copying of the contents of this page, in whole or in part, for any commercial purpose is expressly prohibited.