2014 HIGH END SHOW MUNICH
- Previous HES reports:
Ovogodišnji High End sajam bio je, u globalu i sad već očekivano, vrlo dobar, rekordne ponude i bez nekih većih razočarenja. Bilo je dosta već viđenog, priličan broj koncepcijski vrlo sličnih sustava (npr. horne + cijevi), koje zvučno postaje sve teže međusobno razlikovati, no nije nedostajalo ni noviteta. Ovu ćemo godinu pamtiti i po tome što nam je neslavno propala dosadašnja taktika obilaska: petkom izvidnica, subotom hrkljuš do mene, a nedjeljom bez gužve i natenane. Ubuduće se, kako stvari stoje, možemo oprostiti od sajamskih laganini nedjelja jer ludnica je, po novome, svakoga dana sajma. Naime, sajam je iz godine u godinu sve veći u svakom pogledu i, prema riječima organizatora, trenutno je "the biggest show of its kind", s oko 900 zastupljenih brandova samo ove godine. I kako konstantno raste broj izlagača, opreme, posjetitelja i novinara, tako naša tri dana (od 4, koliko sajam ukupno traje) više nisu dovoljna da se obiđe i posluša baš sve što se nudi i predstavlja. Petnaestominutni, a kamoli polusatni, boravci u slušaonicama postali su nemoguća misija i neke možda uistinu važne, zanimljive i nove stvari budu potpuno previđene. Tako se sve češće počinje događati da čim neka slušaonica ne privuče pozornost svojim izgledom, čovjek se uhvati kako razmišlja vrijedi li uopće ulaziti ili ne jer, ako već uđeš, pristojno je sjesti i poslušati nekoliko stvari, a ne samo pokupiti materijale i zbrisati van. Toliko o navodnoj dihotomiji forme i sadržaja. Ukratko, sigurno smo nešto propustili, uostalom kao i gotovo svi drugi posjetitelji i izvjestitelji i, što zbog neopisive gužve, što zbog hipertrofirane ekspanzije sajma, a što zbog, da budemo sasvim iskreni, i vlastite prezaokupljenosti novopribavljenim 'gedžetima', vizualni aspekti sajma ove su godine nadvladali naše inherentne 'audiofilske' tendencije, kao što ćete vjerojatno i sami primijetiti.
Opći dojam o ovogodišnjem sajmu mogli bismo rezimirati u nekoliko zaključaka. Prizemljem, koje uglavnom služi tek kao izložbeni prostor s nekoliko priručnih slušaonica, dominirali su proizvođači slušalica i svekolikih reproduktora za iste. Audio industrija očito bezrezervno prepoznaje i priznaje utjecaj velikog broja konzumenata kojima se glazbeni doživljaj svodi na mp3 sviralice (tržište koje je, na koncu, i sama zdušno stvarala) i zašto im onda ne ponuditi širok izbor atraktivno dizajniranih, fensi napravica za dvije-tri tisuće koje god valute pa, ako treba, i usred priredbe 'high end' predznaka. High end audio ionako je rastezljiv pojam efemerne definicije, zar ne?
U prizemni dio sajma su se, kao i obično, smjestili i mnogi drugi 'lajfstajl' izlošci, među kojima i nekoliko skupocjenih jurilica, čiji su kupci jamačno ljubitelji dobroga zvuka, zbog čega i u automobilima (jahtama, avionima i transportu svake druge vrste) neizostavno moraju posjedovati najvrhunskije ozvučenje. Jednom kada u vožnji do, primjerice, centra za rehabilitaciju iskusite vrhunaravno milozvučje lupanja tvrdog ovjesa, brenčanja podrezanog auspuha i maestralnih izvedbi glazbenih genija poput, eto, Davida G., shvatit ćete. A da je istančana estetika utkana u svaku poru takvih audiofilskih jurilica, potrudio nam se pokazati i predstavnik partnerstva Lamborghini Aventadora i Revoxa, koji nam je velikodušno ponudio dodatnu stimulaciju aferentnih živaca neposrednim doživljajem unutrašnjosti savršenstva. Publiciteta nikad dovoljno. Cijena sitnica: 370.000 eura.
Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador
Nadalje, ove godine nismo čuli izrazito loših sustava, odnosno, sve što smo poslušali zvučalo je relativno dobro do odlično i, što je važnije, nije izazivalo krvarenje iz, specijalno za ovu priliku, pomno očišćenih ušiju. Čak i, po nama, tradicionalno loše predstavljen Tannoy ove je godine bio na razini zadatka. Njihov Westminster je u kombinaciji sa Straussmannovom 'holografskom' cijevnom elektronikom zvučao pristojno i valjda prvi puta zatoplio nam srce što smo i mi dio Tannoyeve obitelji (odaberite HD opciju za najbolju rezoluciju prikaza video priloga). A i bilo nam je drago što su se dozvali pameti pa zvučnike konačno spojili na cijevnu amplifikaciju, što smo i predlagali u svojim ranijim izvještajima, rezignirani lošim zvukom na sajmu. Dapače, Tannoyi su svirali u čak nekoliko soba, što do sada baš i nije bio slučaj, i uopće nisu bili loši.
Tannoy
Tannoy
Tannoy
Straussmann
Tannoy
Tannoy
Treće, ove smo godine nedvojbeno uvidjeli da se CD kao medij sve manje i manje koristi. Ili se grebu gramofonske ploče, ili se koristi neki računalni sustav, kompleksni konverteri… sve upravljano bežično, tabletima i drugim igračkama. I glazba kojom se plijeni pažnja namjernika promijenila se ove godine. Dok smo prošle godine slušali Doorse u svakoj drugoj slušaonici (da bi samo tjedan dana kasnije preminuo Ray Manzarek), ove se godine više slušala ozbiljna glazba i raznorazne ping-pong eskapade, hiperproducirane i s nadrealno izraženim stereo efektom. Takva nas glazbena selekcija baš i ne oduševljava, ali, ako ništa drugo, barem nema mrtvih.
Četvrto, ove je godine više nego ikada do sada bilo primjetno kako izlagači sve češće pribjegavaju taktici predstavljanja svojih proizvoda u kombinaciji s 'vintage' raritetima, bilo kao dijelom svojih sustava (Silbatone), bilo kao dekorativnim ukrasima svojih izložbenih prostora (McIntosh). Na sajmu je teško vidjeti drvo u tako velikoj šumi pa je očito potrebno pribjegavati i drugim, lukavijim tehnikama privlačenja pozornosti (što su Silbatoneovci davno shvatili). Kako je sve 'vintage' i 'retro' trenutno prilično 'in', tehnika se sama nametnula. Koje li ironije… još do prije nekoliko godina, ljubitelji vintage opreme u društvu su bili uglavnom ismijavani kao zatucani čudaci i beznadni tehnološki nazadnjaci. A sada smo 'cool' i u trendu. Hipsteri, pače.
McIntosh
Harley Davidson
Electrocompaniet
Electrocompaniet
Jednako tako, ove je godine do osobitog izražaja došla prisutnost tvrtki koje su se donedavno bavile, ili se još uvijek bave, samo profesionalnim audijem, poput Geneleca, Neumanna, SPL-a, Nagre i drugih. Nagra je uvjerljivo prednjačila u tom naletu profesionale i bila doslovce sveprisutna sa svojim kompaktnim izvedbama CDP-a, cijevnog pretpojačala, HD DAC-a (s cijevima i izolacijskim transformatorima vlastite proizvodnje, bez povratne veze) i ostale potrošačke elektronike, rame uz rame s legendarnim modelima iz svoje bogate povijesti profesionalnih uređaja. S druge strane, bilo je i zapaženih izleta potrošačkog segmenta u svijet donedavno rezerviran za profesionalu. Devialet je tako promovirao novi software (SAM – Speaker Active Matching) za svoja pojačala, koji sadrži bazu (za sada samo nekolicine) modela zvučnika te se rad pojačala može fazno i frekvencijski optimizirati ovisno o zvučnicima na koje je spojen. Baza podataka zvučnika konstantno će se širiti i nadograđivati i, budući da je modeliranje dugotrajan posao, Devialetovci namjeravaju u narednom periodu provesti ozbiljnije istraživanje tržišta ne bi li odredili prioritetne modele zvučnika. Software je izazvao dosta šušura (pa i oduševljenja) na sajmu, ali sama ideja nije originalna. Naime, neke profesionalne digitalne skretnice i pojačala (npr. Crown XTI6002) koje se koriste u aktivnim razglasnim sustavima omogućavaju prilagodbu fazne i frekvencijske karakteristike te maksimalne dopuštene snage zvučničkom sustavu na koji su spojeni pomoću ekstenzivne biblioteke modela pojedinačnih zvučnika različitih proizvođača. Netko bi mogao primijetiti da se radi samo o ekvilizaciji te da to nije ništa revolucionarno novo, i ne bi bio sasma u krivu.
Nagra
Nagra
Nagra T
Nagra Reference CDP
Nagra DAC
Kao i obično, izdvojit ćemo nekoliko sustava za koje mislimo da ih treba iz ovih ili onih razloga posebno spomenuti. I, kao i obično, prva je na redu slušaonica Silbatonea. Silbatone kao tvrtku u ovoj šumi svega i svačega vjerojatno ne bismo ni primijetili, a kamoli upamtili, da se svake godine u njihovoj slušaonici ne pojavi neki raritetni Western Electric zvučnički sustav. Iz tog razloga, Silbatoneova soba već godinama uvjerljivo odnosi titulu najbolje sajamske 'predstave'. Ove godine, Korejci su došlepali Western Electric drvenariju 12A i 13A horni iz 1926. godine, prvog sustava kinematografskog ozvučenja na svijetu (nazivanog i "Adam i Eva hi-fi zvučnika"). Driveri, atenuatori i skretnica koji su bili postavljeni na dotičnu drvenariju moderne su verzije tvrtke G.I.P. Laboratory tako da zvuk sustava, ruku na srce, nije bio autentičan vremenu nastanka horni. No, sve u svemu, vizualno upečatljiv arheološki izložak iznimne povijesne važnosti, koji i danas relativno dobro zvuči kada reproducira materijal bez prezahtjevnih ekstenzija u niskotonskom području (u video prilogu snimljen je isječak Verdijeve arije u izvedbi Marije Callas). Bismo li to željeli imati u svom virtualnom hangaru od slušaonice? I ne baš. Ponešto smo ipak napredovali u posljednjih 100-tinjak godina (koliko god se Silbatonovci upinjali uvjeriti nas u suprotno), od vremena kada se raspoloživa snaga pojačala (W) mogla izraziti prstima jedne ruke (i to radnika iz pilane:)). Na koncu, priličan napredak se mogao čuti već i na svega 20-ak godina kasnijim modelima zvučnika Western Electrica, koji su na sajmu bili predstavljani ranijih godina. U svakom slučaju, neizmjerno smo zahvalni korejsko-američkoj ekipi što nam je svojim vremeplovom omogućila auditivno-vizualno-taktilno-kinestetički izlet u prapočetke hi-fija. Bila je osobita privilegija putovati.
Western Electric 12A and 13A
Western Electric and Silbatone
Western Electric
G.I.P. Laboratory
Western Electric Crossover by G.I.P.
Western Electric attenuators by G.I.P.
Orpheus Silex
Magicova soba također je vrijedna posebnog spomena. Magico je svoje ranije Ultimate verzije sada upotpunio aktivnim pojačalom od 4000W za bas driver te se Ultimate III (cijene od oko 600.000 USD) tako sastoji od 4 horne i aktivnog bas drivera u zatvorenoj kutiji, gdje se za horne koriste vanjska pojačala s pripadnom aktivnom skretnicom. S obzirom na to da horne imaju veliku osjetljivost, njihova pojačala mogu biti male snage pa su za sajamske prilike poslužila First Watt Sit1 pojačala Nelsona Passa, iz nekog razloga gurnuta duboko u zapećak slušaonice. Za potpun doživljaj i zlu ne trebalo, u blizini je na gotovs ležao zapet i par QSUB subova. Na netu se može naći nešto "objektivnih" informacija o tome kako je Ultimate III monstrum napravljen. Pa je tako donji dio gdje su smještene tri horne istokaren od jednog komada aluminija (zvuči poznato?), a velika gornja horna izrađena je od aluminijskih elemenata koji se ručno leme, spajaju, što god. Izrada traje više nekoliko mjeseci. I samo dvije-tri firme u vascelom SAD-u tako nešto mogu napraviti. Driveri u hornama su superskupi i nenabavljivi, of skroz. I je li to uistinu 'ultimativan' sustav, kako si riječ 'ultimate' prevode mnogi našijenci (na užas svih jezičara i jezikoslovaca) ? Velik i čist zvuk (prema nekima, i prevelik na vokalnim dionicama), odlične dinamike i timbralnog balansa te nadasve respektabilne pozornice, ali… Imajući u vidu golem publicitet Magicove slušaonice i strogo kontrolirane uvjete prezentacije, uključujući dugo čekanje u redu na ulazak, a zatim i na početak, te prekratke i vrlo oprezno odabrane segmente prezentiranih glazbenih brojeva, ne možemo se oteti dojmu da je ovdje 'ultimativna' bila ponajprije režija cijele te predstave. Naposljetku, sama slušaonica bila je napadno premalena za tolike zvučnike. Nekako ne vjerujemo da ekipa nije imala još koju tisuću eura za veću sobu, ali zato smo se uvjerili da su vrlo uspješno stvorili dojam ekskluzivnosti, iznimnog interesa javnosti i stalne popunjenosti.
Magico Ultimate III
Magico
Magico
First Watt by Nelson Pass
Pacific Microsonics
Axiom II attenuators
Jedan od tri najskuplja sustava sajma bio je i onaj Living Voicea, s Vox Olympian zvučnicama i Kondovom elektronikom, gotovo identičan onome lani. Tada nas se baš i nije previše dojmio… baš kao ni sada. Uz sve moguće presumpcije da se radi o sustavu koji jednostavno obara s nogu, od gabarita, osebujne estetike, skupocjene stolarije do vrhunske elektronike, koja jest u stanju pružiti nezaboravan doživljaj, pa sve do agresivnog marketinga, ne dogodi se ama baš ništa spektakularno. Điđama unatoč, ili upravo zbog njih, preneinvolviran i prelijen je to zvuk da bi zadovoljio tako svojski podgrijana očekivanja. Izlagač se, na naše uši, nekim ljubopitljivim posjetiteljima pravdao da 'sustavu treba da se zagrije' (naravno). Neki drugi pak ne skrivaju nezadovoljstvo 'jadnim' basom, 'pogotovo za te novce'. Ove smo godine, za razliku od prošle, uočili i sijaset plavih kutija skrivenih u žbunju stražnjeg dijela sobe, koje su očito imale funkciju strujnih kondicionera, ali ni to nije pomoglo, baš kao ni fikus-subovi. Kao i kod Magica, slušaonica je i ovdje bila premalena, što bi moglo biti jednim od glavnih uzroka doživljenog podbačaja. Zato predlažemo da se, u očiglednom nedostatku zdrave pameti, donese zakon ili zakonska uredba ili barem podzakonski akt da kištre od subova i zvučnički sustav u cjelini ne mogu zauzimati više od, recimo, 1/1000 volumena u prostoru. Tada bi možda bilo bolje.
Living Voice
Vox Olympian
Living Voice
Kondo
Kondo
Kondo
Jeste li ikada pomislili da vam i za zvučnik treba daljinski? Sigurno jeste. Jer kako mogu visokotonci biti na istoj visini kada stojite i ribate hren u kuhinji, zapravo skrivajući suze ganuća vjerno prenesenim nevoljama vragolanke Carmen, ili kad vas je glavoboljček već rasplinuo po fotelji dok pomalo klizite na pod!? Nedopustivo. Ali… strpljen-spašen jer sada i za te nevolje postoji daljinski. Dapače, u sustavu koji nudi Estelon, daljinac je nasušno potreban 'feature'. Atraktivan zvučnik skulpturalnog dizajna, prikladno, iako ne baš osobito originalno, nazvan Extreme (oko 170.000 eura), sastoji se od Accutonovih drivera raspoređenih u dva dijela: baze s basevima, koja miruje na mjestu, i frontalnog modula s bas/srednjetoncem i visokotoncem, koji se pomiče gore-dolje, po potrebi (od 177 do 207 cm visine; pomicanje prikazano u prvoj minuti video priloga). Visokotonac se čak može i dodatno namještati naprijed-nazad, ali nažalost samo ručno, i to imbus ključem. Za sljedeću verziju, i to će valjda biti na daljinski. No, šalu na stranu, daljinski upravljano namještanje po visini zvučničkih jedinica daje mogućnost eksperimentiranja i pronalaska optimalne visine "zvučnika" u određenom prostoru, odnosno u akustički unaprijed nedefiniranom okolišu s aspekta pobuđenih stojnih valova i refleksija. Spoj pomičnog i nepomičnog dijela tako je konstruiran da se pomični dio ne pomiče vertikalno, već po određenoj polukružnici, što omogućava približno isti položaj žarišta, odnosno sweet spota, bez obzira na pomicanje po visini. Naravno, trebalo bi provjeriti da li i kako različita udaljenost pomičnog dijela u odnosu na nepomične bas jedinice djeluje na ukupnu zvučnu sliku (naročito na i u okolišu prijelazne frekvencije). No, sve u svemu, zanimljiv koncept. Koliko su nam sajamski uvjeti (manje) i raspoloživo vrijeme (više) dopuštali čuti, zvuk sustava nije otkrivao nikakve probleme i bilo ga je zaista vrlo ugodno i slušati i gledati.
Estelon
Zanimljiva nam je bila i simbioza zvučnika Salon Wolfa Von Lange i elektronike Thomasa Mayera. Osim što se nije moglo naći značajnijih zamjerki zvuku, iako je slušaonica bila malena i s puno ostakljenih površina, prava noćna mora open-baffle zvučnika, sustav se bez problema nametnuo konkurenciji i svojim vrlo zanimljivim konstruktorsko-tehnološkim rješenjima. Tako u izlaznom pojačalu izlazna cijev Elrog ER211 pobuđuje izlaznu cijev ER211, što je dosta neuobičajeno, ali i potpuno u skladu s konstruktorovom svojevrsnom tradicijom uporabe "netradicionalnih" metoda, koje godinama zagovara na svom, nama prilično zanimljivom, blogu. Tamo je i detaljno opisana gradnja izlaznog pojačala s odvojenim napajanjem, u maniri pravog "DIY" uratka, gdje cijena nije važna i svi su elementi vrhunski, osim možda debelih vijaka i matica kostura konstrukcije :). Kao i u slučaju većine neortodoksnih rješenja, i ovdje bi se dalo raspravljati o kontroverznijim aspektima dizajna, od samog izbora cijevi Elrog 211, koja na prvi pogled budi sumnju zbog velike površine gettera (srebrnkasti sloj u unutrašnjosti cijevi), kao mogućeg znaka slabog inicijalnog vakuuma prilikom proizvodnje cijevi, do nedostupnosti konektora za priključak struje i audija s donje strane kutije te eventualne nestabilnosti cijele konstrukcije. U svakom slučaju, jedna od najzanimljivijih soba sajma.
Wolf Von Langa & Thomas Mayer
Wolf Von Langa
Wolf Von Langa
Thomas Mayer
Od ostalih sustava, posebno ćemo pohvaliti (ponovno) TAD-ovu slušaonicu. Odličan zvuk, umješan i nenametljiv domaćin, dobra glazbena selekcija, ukusno uređen prostor primjerene veličine… i tako postojano iz godine u godinu da bude potpuno jasno da se ne radi o slučajnosti. Po nama, najpotpunija (pa i najugodnija) soba sajma u svakom pogledu. Marten Coltrane Supreme 2 (gotovo 400.000 eura) u kombinaciji s DarTZeel pojačalom također se mogao pohvaliti vrlo dobrim zvukom i akustički uvjerljivo najkvalitetnije obrađenom slušaonicom sajma. Od Rockportovog Altaira i Absolarea nismo ništa posebno očekivali, a iz slušaonice smo izašli vrlo ugodno iznenađeni, baš kao i u slučaju Montecito zvučnika Ocean Way Audia priključenih na Violinu amplifikaciju. MBL je i dalje ekstra, na svoj način. Očigledno nisu usvojili naše kritike od prošle godine (mada video bez problema jesu :) pa je džungla vodenih palmi i naturalnih biljaka (životinja još nema, ali budu ziher) još bujnija, pretpostavljamo u službi akustičke obrade. Krajnje je vrijeme da počnu definirati i koeficijente apsorpcije za jednogodišnji i dvogodišnji uzgoj. Budući da je MBL bozon strogo izrežiranih sajamskih predstava, i ove je godine na svakih 10-ak minuta objašnjenja iznimno uživljenog njemačkog domaćina dolazilo otprilike dvije minute nekog, često čudnog, glazbenog isječka, naprasno prekinutog s ja, ja, sehr gut, idemo dalje. Auditorija nije falilo. I pljeskali su na kraju. A mi smo se s nostalgijom prisjećali kako je to bilo nekada…. Već nekoliko godina sajma, MBL je nemoguće poslušati na miru, bez sufliranja i totalne kontrole, kao da sa sustavom isporučuju i džepnog prezentatora gratis koji ti sve objašnjava i upućuje "ovdje trebaš čuti ovo, ondje trebaš čuti ono.. i sad si super sretan, jel' da?" Paradoksalno, što je više bilja, prirode i društva, to je slušaonica sve sterilnija, umjetnija i nečovječnija.
TAD
TAD
TAD
Marten Coltrane Supreme 2
Marten and Dartzeel
Dartzeel
MBL
MBL
Rockport
Absolare
Ocean Way Audio and Viola
Za kraj, na brzinu ćemo preletjeti ostale događaje i proizvode, koji su manje ili više također obilježili ovogodišnji sajam. Kod KEF-a je vladala poprilična gužva na predstavljanju njihove Reference linije (petice, trojke i jedinice), s već dobro poznatim Uni-Q koincidentalnim driverom i iznenađujuće konzervativnim dizajnom. Acoustic Research također ima novu liniju, zvanu Galileo (oznake G), i, nakon nekoliko desetljeća, radikalan redizajn proizvoda: integriranog pojačala Gsi75 (75W, izlazna cijev KT-150, integrirani DAC), pojačala Gs150 (155W, KT-150) i pretpojačala GSPre. Mark Levinson također ima novo integrirano pojačalo, broj... ma, tko će to više pamtiti. Wadia ima nova pojačala i glazbeni server. Constellation nudi novu seriju pojačala i pretpojačala Inspiration, kako kažu, performansi sličnih referentnoj liniji, ali po znatno nižoj cijeni (kome je 7.500 eura nisko). McIntoshov povratak u budućnost predstavio je njihovo prvo pretpojačalo za slušalice. Krell je predstavio integrirano pojačalo Vanguard (200W, pretpojačalo u klasi A), novog dizajna i cijene od samo 3.500 dolara. Malo tko nije zastao pored sjajno lakiranih karbonskih vlakana luksuznih Ex3ma iz turbo-ograničene serije (30 pari, sve rasprodano), Sonus faberovog omaža uspjehu svojih iznimno popularnih Extrema iz 90-ih godina prošloga stoljeća. Danski Ambitious Audio predstavio je zvučnik s dijamantnim visokotoncem i podjednako ambicioznom cijenom od preko 50.000 eura. Graham Audio odlučio je u svojoj verziji oživjeti LS5/8, legendarni monitorski zvučnik BBC-jevih studija. Auralic je predstavio uređaj zvan Aries, zapravo streamer koji služi umjesto klasičnog računala i s kojim se bežično može upravljati putem tableta, pametnih telefona i sličnog (za sada iOS, a vrlo skoro i Android). Nismo imali prilike poslušati Astell & Kern (Sjećate se iRivera? E, to su ti.) multimedijski reproduktor, ali priča se da je mrak. Jarreove Aero lubanje (inspirirane naslovnicom albuma "Oxygène" Jeana Michaela Jarrea iz 1976. godine), tj. HD docking stanice s integriranim aktivnim zvučnicima i subwooferom, vjerojatno su najslikaniji proizvod ovogodišnjeg sajma, čijoj pomalo nastranoj privlačnosti ni mi nismo odoljeli. Trosistemski Triple-F Concept A zvučnici Karla Heinza Finka nisu uopće zvučali loše sa svojim ravnim srednjetonskim membranama, ribonskim visokotoncem, push-pull basevima i ASR elektronikom. Amati pojačala i zvučnici bili su među najljepšim izlošcima ovogodišnjeg sajma, impresivan spoj tehnologije i umjetnosti. Prototip novih Blumenhoferovih zvučnika u kombinaciji s atraktivnim Allnicovim pojačalom s cijevima Kron 1610 zvučao je obećavajuće...
Mogli bismo ovako nabrajati još sedam dana i pitanje je bismo li se dotakli svih 900 brandova koji su bili prisutni na sajmu tako da ćemo ovdje zaključiti priču. Ionako kažu da jedna slika govori više od tisuću riječi pa bi 100-tinjak slika koje slijede trebalo zadovoljiti apetite i onih najpasioniranijih 'čitača'.
JBL
JBL and Mark Levinson (Harman Group)
Mark Levinson
Sonus Faber Ex3ma
Sonus Faber Ex3ma
Ktema
Amati
Amati crossover
Amati amplifier
Gryphon
Gryphon
Kharma
Krell
KEF
Kef and Arcam
Dared
Mp3 kills :)
Jarre
Keep calm and sit down
McIntosh
McIntosh
Blumenhofer
Allnic
Auto Tech
Bespoke
Audio Research
Audio Research
Hammond
D'Agostino
D'Agostino
Chord
Chord
Marantz
Stellavox
Fostex
Raidho
Hornfabrik and Atma-Sphera
Klaudio
Kuzma
SPL
Dynaudio and NAD
Dynaudio
NAD
STAX
Neumann
Genelec
Astell&Kern
Atma Sphere
B&M
Titan
Plinius
Tim de Paravicini
Tim de Paravicini
Graham Audio
Harbeth
Acoustic Solid
Linnart
Gauder & Vitus
Gauder
Auralic
Auralic
Eve Audio
Fink
Project
Ambitious Audio
Varios
Follow us :)
(photo courtesy of Dubravko Novosel)
COPYRIGHT NOTICE
This material is not public domain. It is provided for your personal use only and may not be reproduced, re-distributed, re-transmitted, copied or otherwise used in any form without the express written permission of the author. You may not upload this material to any public server, on-line service, network or bulletin board without the prior written permission of the author.
The use or copying of the contents of this page, in whole or in part, for any commercial purpose is expressly prohibited.